1974
Waar het allemaal begon
In het begin van de jaren ’70 besloot Hans Janssen senior, gedreven door zijn passie en toewijding voor de bouw- en vastgoedsector, zijn eigen makelaarskantoor te starten. Vanuit een bescheiden garage in Druten begon het avontuur van Hans Janssen Makelaars en daarmee werd de basis gelegd voor het succes van ons familiebedrijf.
1984
Uitbreiding naar Beuningen
Tien jaar na de oprichting volgde een belangrijke mijlpaal met de opening van een tweede kantoor in Beuningen. Op een markante locatie aan de Van Heemstraweg werd een oud café omgebouwd tot een dynamisch makelaarskantoor. Beuningen, aangewezen als groeigemeente met veel nieuwbouwprojecten, bleek een logische en succesvolle uitbreiding. De wijken Haaghe, De Heuve, Den Balmerd en de Beuningse Plas zorgden voor een ruimere, groenere en waterrijke omgeving, wat de aantrekkelijkheid van de regio verder vergrootte.
1992
Innovatie met de SRV-wagen
Om de concurrentie in Nijmegen te slim af te zijn, introduceerde Hans Janssen Makelaars een innovatieve oplossing: een omgebouwde SRV-wagen als mobiel makelaarskantoor op Plein ’44. Dit unieke concept veroorzaakte veel ophef bij de gevestigde Nijmeegse makelaars, die via de NVM probeerden het te verbieden. Desondanks bleef de SRV-wagen operationeel en werd later zelfs ingezet op diverse bouwplaatsen, waar volop woningen werden verkocht.
1998
Vestiging in Nijmegen
In 1998 opende Hans Janssen Makelaars een nieuw kantoor aan de statige St. Canisiussingel in Nijmegen. Met een team van vijf medewerkers, inclusief de directie, werd dit kantoor opgericht om de vele nieuwbouwprojecten in de Waalsprong te ondersteunen. Hoewel de start door de MER (Milieu Effecten Rapportage) jaren werd uitgesteld, speelde het kantoor uiteindelijk een cruciale rol in de verkoop van de daaropvolgende nieuwbouwprojecten.
2006
Hans Janssen senior met pensioen
In 2006 besloot Hans Janssen senior op 65-jarige leeftijd met pensioen te gaan. Huub en Jan-Henri namen zijn aandelen over, vastbesloten om de onderneming succesvol voort te zetten.
Tijdens deze periode werden we echter getroffen door een economische crisis die vooral de nieuwbouwsector hard raakte, waardoor we noodgedwongen afscheid moesten nemen van veel gewaardeerde collega’s. Gelukkig hebben we deze onverwacht langdurige crisis als kantoor gezamenlijk weten te overleven.
2007
Opening kantoor Wijchen
Doordat de te-koopborden van Hans Janssen Makelaars al een bekend gezicht waren in Wijchen, was het een logische stap om ons derde kantoor daar te openen. Ons eerste kantoor was gelegen aan de rand van het centrum, vlak bij het Europaplein. Dit markeerde een mooie ontwikkeling in de uitbreiding van onze makelaarsactiviteiten binnen de regio.
2017
Start van LIV Wooncoach
Ton van de Klok bedacht een innovatief concept dat leidde tot het LIV Woonbelevingscentrum. Hans Janssen Makelaars speelde een cruciale rol in de verdere ontwikkeling van dit concept, wat resulteerde in een intensieve samenwerking met aannemingsbedrijven Van de Klok en Trebbe. In het LIV Woonbelevingscentrum worden klanten volledig ontzorgd, en de LIV Wooncoach, als onderdeel van de Hans Janssen Groep, verzorgt de kopersbegeleiding door het hele land. Samen met Hans Janssen Makelaars wordt de verkoop in de ruime regio gestimuleerd.
2023
Nieuwe identiteit
Na jarenlang het groen en geel van het Garantiemakelaars-logo te hebben gedragen, besloot Hans Janssen Makelaars in 2023 een nieuwe koers te varen. Er werd zorgvuldig nagedacht over hoe de verschillende merken het beste konden worden geïntegreerd en er werd hard gewerkt aan een nieuwe identiteit en website. Dit resulteerde in een fris en modern logo waarmee de Hans Janssen Groep zich als een vooruitstrevend merk presenteert, herkenbaar is en zich onderscheidt in de markt.
2024
Vandaag de dag
Met een nieuwe generatie aan het roer en drie kantoren, blijven we trouw aan de waarden van Hans Janssen senior: authenticiteit, deskundigheid, innovatie en een sterk familiegevoel. We zijn trots op onze leidende positie in zowel nieuwbouw als bestaande bouw binnen de regio en ons groeiende netwerk. Door naar onze klanten te luisteren en hen te begeleiden met deskundig en oprecht advies, helpen we hen bij belangrijke beslissingen en realiseren we hun woondromen. We omarmen thema’s zoals digitalisering en duurzaamheid, maar blijven altijd waarde hechten aan persoonlijk contact en het opbouwen van langdurige relaties. Hans is klaar voor jouw nieuwe toekomst, jij ook?